Vilkår for køb af gavekort hos:
GRAN, GRAN SOCIAL, GRANBAR
Grønnegade 12
8700 Horsens
CVR: 32837794
Email: selskab@cafegran.dk
Telefon: 45 76 25 03 03
I det følgende også benævnt som vi/os.
Indledning
Disse vilkår gælder så snart du åbner bestillingssiden hos os eller når bestillingssiden indlæses i baggrunden.
Når du foretager køb online eller via telefon/e-mail hos os indsamles der oplysninger om dig, som anvendes til, at administrere vores bestillinger i almindelighed. Ligeledes kan vi såfremt du giver særskilt tilsagn opsamle data til benyttelse i vores markedsføring.
Vi er dataansvarlig for dine persondata når du foretager bestilling/ køb hos os uanset om du bestiller online eller via telefon eller e-mail.
Ønsker du ikke, at dine persondata indsamles og benyttes kan vi ikke garantere, at vi er i stand til at modtage din bestilling/ køb .
Vi gør opmærksom på at vi løbende kan ændre vilkår som gælder for denne bestillingsservice.
Dette kan f.eks. skyldes ændrede lovkrav eller ændringer i den bestillingsservice vi benytter.
Ændringer grundet nye funktioner i denne bestillingsservice eller ændringer, der er skyldes lovmæssige årsager, træder i kraft øjeblikkeligt.
Hvis du ikke accepterer disse vilkår for denne bestillingsservice skal du stoppe brugen af servicen øjeblikkeligt.
Herunder kan du læse mere omkring hvordan vi håndterer dine personlige data.
1. Hvilke personoplysninger/data opsamler vi?
For at vi kan håndtere din bestilling/køb indsamles følgende persondata om dig:
- Dit navn
- Din e-mail adresse
- Dit Telefonnummer/mobilnummer
- Evt. modtagers navn
- Evt. modtagers e-mail adresse
- Evt. modtagers Telefonnummer/mobilnummer
- Evt. personlige oplysninger som du angiver via fritekst
- Købs/transaktionsoplysninger
- Cookies (se mere under pkt. 7)
- Dato/tidsmæssige valg ifm. din bestilling/køb
- IP adresse
- Server logfiler
2. Brug og behandling af personoplysninger
Vi anvender dine personoplysninger i vores daglige administration og håndtering af bestillinger/køb. Personoplysninger bruges til at identificere dig som person tilknyttet en bestillinger/køb. Kun således har vi mulighed for at kontakte dig vedrørende din bestillinger/køb og identificere dig eller modtageren ved ankomst hos os.
Herudover kan vi anvende dine personoplysninger til lejlighedsvis, at udsende feedback spørgsmål pr. e-mail og/eller SMS umiddelbart efter dit besøg hos os – og heraf også i administration af din indkommende feedback besvarelse.
Vi kan også benytte dine personoplysninger til at danne evt. relationer mellem dine bestillinger/køb hos os. f.eks. antal bestillinger/køb du har foretaget, feedback og/eller køb du har afgivet hos os.
Såfremt du specifikt har accepteret, at vi må benytte dine data til markedsføring kan vi lejlighedsvis udsende nyhedsbreve pr. e-mail og/eller SMS.
Denne service kan altid afmeldes såfremt dette ønskes.
3. Opbevaring og beskyttelse af persondata
Vi opbevarer dine persondata i vores bestillingssystem fra vores underleverandør med hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Al kommunikation i forbindelse med online bestilling og brug af bestillingssystemet i almindelighed foregår krypteret via SSL / HTTPS.
Vi anonymiserer alle dine persondata således at data blot kan anvendes til statistiske vinsniger som ikke kan knyttes til identifikation af enkeltpersoner.
Dine persondata anonymiseres 5 år efter din seneste bestilling.
Persondata kan dog i tilfælde opbevares i mere end 5 år. Dette kræver dog, at du specifikt har godkendt dette forhold, f.eks. i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev eller lign. Eller såfremt der er andre lovkrav der dikterer, at vi opbevarer dine data i længere tid.
Dine personlige data er udelukkende tilgængelig for de af vore medarbejdere som arbejder med den daglige håndtering af bestillinger/køb samt ledende medarbejdere.
4. Videregivelse og deling af persondata
Ved accept af disse vilkår giver du dit samtykke til, at vi videregiver dine personoplysninger til vores leverandør af bestillingstjenesten med hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Vi videregiver udelukkende personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere eller andre betroede virksomheder for at opretholde den løbende drift og yde den bedste mulige service.
For at optimere denne bestillingsservice indsamles data og statistik over brugeradfærd på siden, disse oplysninger indsamles i samarbejde med forskellige underleverandører og bruges kun til statistiske formål og generel brugeradfærd.
5. Social Media og persondata
Vi kan benytte sociale medie knapper/plugins i forbindelse med bestilling/køb hos os. Dette for at afhjælpe indtastning af personlige oplysninger såsom navn, e-mail og telefonnummer.
6. Google Analytics
Vi bruger Google Analytics til at indsamle besøgsstatistik og i den forbindelse giver vi IP-adresser videre til Google Analytics. Google kan videregive informationerne til tredjepart, hvor loven kræver dette, eller til tredjepart, som udfører opgaver for dem.
Privatlivsvilkårene for Google Analytics accepteres ved online bordreservation hos os og fremgår af http://www.google.com/privacy.html.
?
7. Cookies / ikke personlige oplysninger
På forskellig vis indsamler vi digitale oplysninger om din bestilling/køb.
Ingen af disse oplysninger gør det muligt, at spore dig som person, men alene til den computer, hvorfra du har opnået adgang.
Vi benytter cookies til at gøre din oplevelse i forbindelse med bestilling bedre.
En cookie er en lille stump data, der gemmes i din browser, og som kun kan læses af databehandleren.
En cookie indeholder information såsom fx dine indstillinger på computeren, indhold af en booking, interne serverdata eller andre data brugt af vores server. Cookies er ikke programmer, der kører på din maskine, men små stumper tekstdata, der sendes frem og tilbage til og fra din computer. Cookies er hverken spyware eller virus.
Vi skelner mellem, om cookien forsvinder, når du lukker din browser (sessions-cookies), eller om de bliver gemt på din computer (blivende cookies).
Ligeledes skelner vi mellem, om cookien har os/udbyderen som afsender (førsteparts-cookies) eller en af vores partnere som afsender (tredjeparts-cookies).
Du kan i de fleste browsere ændre på indstillingerne for, hvilke cookies der bliver sat på din computer.
Vi sætter kun blivende cookies for at kunne gøre din bestillingsoplevelse så god som mulig. Vi bruger de indsamlede oplysninger til viden om adfærd på vores sites.
Sessions-cookies forsvinder, når du forlader vores domæne.
8. Indsigt/Tilbagekaldelse/Sletning af dine persondata
Jævnfør EU persondataforordningen gælder helt klare regler for hvornår du kan ønske indsigt i dine personlige data. Alle EU borgere har ifølge loven altid ”Retten til at blive glemt”
Ønsker du, at vi sletter ALLE de personlige data vi måtte have registreret, kontakt os da pr. e-mail: selskab@cafegran.dk eller via følgende virksomhedsoplysninger:
GRAN, GRAN SOCIAL, GRANBAR
Grønnegade 12
8700 Horsens
CVR: 32837794
Email: selskab@cafegran.dk
Telefon: 45 76 25 03 03
Vi gør ligeledes opmærksom på, at vi i fremtiden ikke nødvendigvis kan tilbyde dig at benytte vores bestillingsservice hvis du på ny ikke ønsker at lade dine persondata registrere.
Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og angives inklusiv moms.
Leveringsbetingelser
Ved bestilling med fysisk levering vil leveringsdato afhænge af ekstern leverandør. Der er ingen levering søn- og helligdage - dog med undtagelse af gavekort sendt via e-mail og sms, der leveres døgnet rundt.
Hvis adresseoplysningerne på ordren ikke er korrekte, påtager Holdbar ApS sig ikke ansvar for forsendelsen eller evt. bortkomst af denne. For at ekstern leverandør kan levere korrekt, skal modtagers navn stå på postkassen som hører til den angivne adresse, og det er afsenders ansvar at kontrollere dette.
Holdbar ApS. påtager sig ikke ansvar for forsinkelse fra postvæsnets side.
Leveringsgebyrer
Det koster kr. 29,- pr. forsendelsesadresse ved fysiske forsendelser.
Når du har indgået en aftale med os, opbevarer vi ordreoplysningerne. Du kan se dine ordreoplysninger på skærmen samt på den ordrebekræftelse, der bliver sendt til din e-mail adresse.
Betaling
Betaling hos Holdbar ApS foretages gennem STRIPE.COM. Al kommunikation er krypteret og certificeret. Er du i tvivl, så se listen over certificerede forretninger.
Du kan betale med følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, VISA Electron, Maestro og MasterCard.
Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Ved misbrug har du nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en Internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1200, når dit dankort misbruges ved brug af pin-kode.
De data, som du oplyser i forbindelse med et køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Holdbar ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for gavekortet trækkes når ordren er godkendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det, som du har godkendt ved købet.
Gyldighedsperiode
Elektroniske gavekort købt hos Holdbar ApS har en gyldighedsperiode på 24 måneder.
Dvs. gavekortet senest kan anvendes 2 år efter udstedelsesdato. De specifikke datoer for netop dit gavekort fremgår af selve gavekortet.
Gyldighedsperiode ved oplevelsesgavekort
Elektroniske oplevelsesgavekort, til en specifik oplevelse eller produkt, købt hos Holdbar ApS har en gyldighedsperiode, som er angivet på gavekortet og fremgår ligeledes inden du bestiller. Hvis ikke andet er angivet, er gavekortet gyldig i 12 måneder.
Dvs. gavekortet senest kan anvendes 1 år efter udstedelsesdato, medmindre andet er beskrevet ved køb. De specifikke datoer for netop dit gavekort fremgår af selve gavekortet.
Vi bytter ikke oplevelsesgavekort til anden oplevelse eller andre former for gavekort og giver ikke pengene retur.
Fortrydelsesret
FORTRYDER DU KØBET AF ET GAVEKORT, SKAL DU INDENFOR 14 DAGE KONTAKTE HOLDBAR APS OG MEDDELE, AT DU ØNSKER AT FORTRYDE DIT KØB, DEREFTER HAR DU 14 DAGE TIL AT SENDE GAVEKORTET RETUR TIL NEDENSTÅENDE ADRESSE.
FORTRYDELSESRETTEN LØBER FRA DET TIDSPUNKT, HVOR DU MODTAGER VAREN.
GAVEKORTET SKAL RETURNERES TIL OS I SAMME STAND, SOM VED MODTAGELSE. DU KAN VED FORTRYDELSE SENDE GAVEKORTET TIL:
HOLDBAR APS
Grønnegade 12
8700 Horsens
HUSK AT VEDLÆGGE FØLGENDE OPLYSNINGER: NAVN, ADRESSE OG TELEFONNUMMER. HVIS DU HAR GEMT ORDREBEKRÆFTELSEN, VEDLÆGGES DENNE OGSÅ GERNE SOM KOPI.
DE FORSENDELSESOMKOSTNINGER, DER PÅLØBER RETURNERING AF ET GAVEKORT, DÆKKES AF KUNDEN. HOLDBAR APS ER IKKE ANSVARLIGE FOR GAVEKORT, DER RETURNERES, OG SOM IKKE NÅR FREM.
NÅR DU HAR SENDT ET GAVEKORT RETUR TIL OVENSTÅENDE ADRESSE, KREDITERER VI DET BETALTE BELØB OG INDSÆTTER PENGENE PÅ DIN KONTO SENEST 14 DAGE EFTER MODTAGELSEN.
BEMÆRK! DET ER KUN KØBER AF GAVEKORT, DER KAN FÅ PENGE RETUR.
Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle fysiske fremsendte gavekort. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Hvis varen er behæftet med en mangel, er kunden berettiget til at kræve omlevering. Det vil sige, at man kan kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Holdbar ApS. Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Hvis du ønsker at reklamere over et gavekort, skal det indsendes til os på vores adresse:
HOLDBAR APS
Grønnegade 12
8700 Horsens
E-mail adresse: rasmus@cafegran.dk
Når du returnerer et gavekort, bedes du inkludere dit navn og din adresse eller et ordrenummer.
Persondatapolitik
De data, som Holdbar ApS registrerer, er reguleret af 'Lov om behandling af personoplysninger'. Dataansvarlig er Holdbar ApS . Datatilsynet fører tilsyn med enhver behandling, der omfattes af loven.
Du kan finde loven i sin helhed og læse om datatilsynet på: www.datatilsynet.dk.
Midlertidige cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
På www.Holdbar ApS.nu anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Cookies bruges til at skabe øget brugervenlighed og huske, hvilke produkter, der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet. Alle cookies er non-persistent cookies og slettes automatisk, når køberen forlader hjemmesiden.
Logstatistik
Logstatistik bruges på hjemmesiden og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På hjemmesiden anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Logstatistik bruges udelukkende til at skabe øget brugervenlighed.
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med navn, adresse samt e-mail adresse.
Personoplysningerne registreres hos Holdbar ApS og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun Holdbar ApS administration og bogholderi har adgang til de registrerede kundeoplysninger. Kundeoplysninger opbevares ikke krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger og ingen oplysninger videregives til tredjemand.
Som registreret hos Holdbar ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Holdbar ApS via e-mail: rasmus@cafegran.dk
E-markedsføring
Der udsendes ingen e-mail-reklamer eller lignende fra Holdbar ApS , medmindre du handler med os eller aktivt har tilmeldt dig vores nyhedsservice.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os via e-mail til rasmus@cafegran.dk
Tidligere versioner af handelsbetingelser
14/05 - 2021 09:4616/02 - 2021 11:0012/12 - 2020 18:3019/03 - 2020 11:4118/03 - 2020 12:1218/03 - 2020 12:0626/05 - 2018 23:23